راهنماي گام‌به‌گام نصب اوبونتو 12,04
 
بزرگترین وبلاگ دانلود و ارائه مقالات رشته کامپیوتر
دانلود پروژه های رشته کامپیوتر و ویژوال بیسیک
پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:6 ::  نويسنده : سید رضا هاشمیان Mr.Anderson

نصب اوبونتو بسیار ساده است. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید یک توزیع لینوکسی يا اوبونتو را برای نصب و آزمایش شروع کنید، انتخاب خوبي كرده‌ايد! ابتدا کافی است تا جدیدترین نسخه اوبونتو را اينجا دانلود کرده یا از فروشگاه‌های اینترنتی لینوکسی مانند سي‌تو خریداری کنید. نسخه دسکتاپ یا دیسک زنده نسخه مناسبی برای تست و نصب است. انتخاب ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن به شما بستگی دارد اما نسخه۳۲ بیتی روی تمامی سیستم‌ها قابل نصب است.

 

پس از اینکه سیستم خود را با دیسک زنده اوبونتو بوت کردید، پس از بارگذاری کامل دیسک زنده (تصویر ۱) می‌توانید با اوبونتو کار کنید تا با محیط آن آشنا و از سازگاری آن با سیستم خودتان مطمئن شوید. هنگامی که تصمیم به نصب گرفتید، کافی است تا آيکون نصب روي دسكتاپ را دوبار كليك کنید.

تصویر 1

 

تصویر ۲ مرحله خوش‌آمدگویی را نشان می‌دهد. این مرحله در صورتی‌که سیستم به اینترنت متصل باشد، دو لینک خواندن نکات انتشار یا به‌روزرسانی برنامه نصب‌کننده را نمایش می‌دهد اما در صورتی‌که سیستم شما به اینترنت متصل نباشد این لینک‌ها نمایش داده نخواهند شد.

تصویر 2

 

با رفتن به مرحله بعدی خواهید دید که نیازمندی‌های نصب اوبونتو رعایت شده است یا خیر. مهم‌ترین نیازمندی اوبونتو داشتن فضای خالی به مقدار حداقل چهار يا پنج گیگابایت روی هارددیسک است.  تنها در صورتی که این گزینه دارای تیک سبزرنگ باشد، قادر به نصب اوبونتو خواهید بود(تصویر۳).

تصویر 3

 

گزینه دوم در صورتی است که بخواهید اوبونتو  را روی لپ‌تاپ نصب کنید. پیشنهاد می‌شود برای اطمینان بیشتر هنگام نصب اوبونتو از آداپتور برق لپ‌تاپ استفاده کنید تا هنگام نصب با مشکل خاموش شدن سیستم در اثر تمام شدن انرژی باتری مواجه نشوید.

 

گزینه سوم مربوط به بررسی اتصال سیستم به اینترنت است. در صورتی‌که سیستم شما به اینترنت متصل باشد، می‌توانید هنگام نصب به‌روزرسانی‌های اوبونتو تا آن تاریخ را نیز نصب کنید (با تیک زدن Download updates while installing).

 

درصورتیکه Install this third-party software را تیک بزنید، کدک‌های MP3،MPEG  که دارای مجوزهای نرم‌افزاری هستند و نمی‌توانند به صورت عادی روی اوبونتو قرار گیرند را هنگام نصب اوبونتو، نصب کنید.

مرحله بعد حساس‌ترین مرحله نصب اوبونتو است (تصویر۴). در این مرحله باید انتخاب کنید که اوبونتو روی کدام قسمت از هارددیسک شما نصب شود. ساده‌ترین راه نصب اوبونتو این است که آن را در کنار ویندوز خود نصب کنید (گزینه اول) اما این گزینه از سرعت اوبونتوی شما می‌کاهد و عملا! یک نصب واقعی نیست.

تصویر 4


مورد دوم را هرگز استفاده نکنید! زیرا این مورد پارتیشن ویندوز شما را پاک خواهد کرد تا در آن‌جا اوبونتو نصب شود. با انتخاب گزینه سوم می‌توانید از یکی از پارتیشن‌های خالی خود برای نصب اوبونتو استفاده کنید یا اینکه یک پارتیشن دارای فضای خالی مناسب را تغییر حجم دهید و از فضای خالی ایجاد شده یک پارتیشن جدید بسازید و اوبونتو را در آن نصب کنید.

 

با انتخاب گزینه سوم، مرحله بعدی مانند آن چیزی که در تصویر ۵ نمایش داده شده است، خواهد بود. در این مرحله فضای خالی خود را انتخاب کرده و با کلیک روی Add یک پارتیشن جدید برای پارتیشن ریشه(/) اوبونتو انتخاب کنید. می‌توانید تمامی این فضا را منهای دو برابر مقدار رم خود (برای اختصاص به عنوان SWAP ) به پارتیشن ریشه اختصاص دهید. سپس پارتیشن SWAP را بسازید و Install now را کلیک کنید (تصویر۵).

تصویر 5

 

نصب اوبونتو شروع شده اما هنوز مقداری تنظیمات را باید انجام دهید (تصویر۶). اولین تنظيم به انتخاب منطقه زمانی بستگی دارد. کشور ایران را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.

تصویر 6

 

در مرحله بعدی زبانی که مایل هستید با آن کار کنید را می‌توانید انتخاب کنید. از آن‌جایی که در مرحله قبلی کشور ایران را انتخاب کردید، بنابراین برنامه نصب کننده اوبونتو می‌داند که چون در کشور ایران زندگی می‌کنید، پس زبان مورد استفاده شما فارسی است(تصویر۷). البته می‌توانید در این مرحله زبان دیگری را انتخاب کنید و ادامه تنظیمات را پی بگیرید.

تصویر 7

 

در مرحله بعدی باید حساب کاربری خود را برای اوبونتوی نصب شده بسازید. تمامی گزینه‌ها کاملاً واضح و روشن هستند و نیازی به توضیحات بیشتر نیست(تصویر۸)!

تصویر 8

 

در صورتیکه وب‌کم سیستم شناسایی شود، می‌توانید یک تصویر از خود برای آواتار سیستم تهیه کنید یا اینکه از یکی از تصاویر پیش‌فرض استفاده کنید (تصویر9).

تصویر 9

 

اگر یک نسخه از ویندوز را روی سیستم داشته باشید، می‌توانید اطلاعات و تنظیمات شخصی آن را در اوبونتوی جدیدتان هم اعمال کنید. در این صورت تیک کاربر مورد نظر ویندوز را بزنید(تصویر۱۰).

تصویر 10

 

این مرحله، آخرین مرحله تنظیمات بود و هم‌اکنون می‌توانید شاهد تصاویری از اوبونتو باشيد تا نصب به پایان برسد(تصویر۱۱)!

تصویر11


درباره وبلاگ


وبلاگ اختصاصی گروه نرم افزاری پروژه 1 شما در این وبلاگ می توانید از مطالب و آموزش های گروه استفاده کنید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین وبلاگ دانلود و ارائه مقالات رشته کامپیوتر و آدرس prozhe1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 772
بازدید کل : 219456
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1